Saturday, January 31, 2009

: Apa Itu CINTA :

Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.

Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.

Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.

Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.

Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..

Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.

Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.

Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah.

p/s : Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Kupercaya padamu
Dengan sepenuh hatiku
Engkaulah cahaya
Penerang jalan hidup


Apa daya ku ini
Engkau bebas membuat pilihan
Tak dapatku halang kau
Terhadap dalam cinta
!!

14 comments:

AzuRr|NA said...

aku dibius cintaaaaaaaaaaaaaaaaa~!!

Ms Elise Paloma De' Amor said...

now u know that pain of LOVE...LOVE Is something unik...beware of it coz it will come and go easily u have to grab it so no one will get ur love.....muahhh wish u all the best....muahhh!!!

Mr Elmo @ Bunny said...

thanx gurl...
aku try..try..n try..
huhu...
x mampu nak tahan air mata ni..
huhuhuhu!!!!

*Buntuuuuuuuuuuu*!!!!

Ms Elise Paloma De' Amor said...

be strong...~!!!
nages byk2 pun x guna...ni pun atas nasihat ko gak suh aku tabah....kalo ko x leh just take a break..gi mana2 2-3 hari..settle kan otak ko dulu..x nak kawan aku giler...heheheh

Mr Elmo @ Bunny said...

arghhhhhhhhhhhh!!!!!!!
aku sayang sangat2 kat diew!!!!
huhu...

Anonymous said...

CINTA kadangkala mendatangkan kegembiraan, kadangkala mendatangkan kedukaan...
kita yg buat CINTA ittew berputik dan kita yg mencorakkan & mengolah CINTA ittew,
tetapi ramai org kata CINTA ittew buta tapi yg aku tau sorang je yg BUTA it hehehehehe~!!!
aper2 pon be strong owhhh~!!!
lebih baik mer"KAWAN" dari berCINTA~!!!
hehehehhee

Dhina Natasha said...

jack syg, kitaowg tau ko syg kat diew...cinta mmg indah ketika perasaan itu ada tp ia akan pahit jua... kiter terpaksa lalui nya kerna kita hanya insan biasa....
b strong syg!!! i noe u can do it....
( ayoooo aku ckp owg aku sendiri pun sama gak... hihihi...) apa2 pun im learn frm mistake...

Mr Elmo @ Bunny said...

aku kena byk tabah n berdoa!!
Amin!
Luv Him!! :(

Mista Cookies said...

slalunye cerita akn bermula dgn sketsa yg kelakar atau romantis..
ble da mula ke pertengahan dan klimaks cerita..
ianya akan berkembang dgn klimaks yg payah tuk dfahami..
masa 2 adelah time yg perlukn dgn kesabarn yg kuat..
dan kte sndri perit utk melihat kesukaran dan utk mendptkn ape yg diingini..

luv u..

Dhina Natasha said...

aku tau sapew yg BUTA tue.....
kwn2 yg lain tau kannnnnn????

AzuRr|NA said...

aku teka ekk pompuan...

ELISE?

wkakakakakak~!!

Mr Elmo @ Bunny said...

sayang korang..
luv u cookies!
muacks!
XoXo!

Miko Shubashi said...

eee.. sejak biler elmo jadik gini..
nape dia lately cam jiwang !!!!

afiq said...

bagus kalo jack nak berubah.. tu satu destinasi cinta yg perlu jack capai.. afiq kat sini nak tgk wan n jack happy slalu.. cam dulu tu.. huhuhu.. be strong n jgn putus asa.. go go go jack..