Monday, February 23, 2009

: Perasaan :

Hi readers...see u again hahh..sowe u guys..lame aku x updated blog ni...so busy this lately..korang swehat? if anything just share wit me..korang bolew komen kat chat box tu...aku update jew benda2 kat situ n i will gv de feeedback k..hee ;p

So lame aku x updated bukan ape..no story at de momment..tp kan citer kat sg gabai tu nanti2 aku update..atcually x de pic aku yg menarik jew..hahaha!!! *huduh* !! ;pp btw u guys..i hope u bolew share together wit me about my posts story kali ni k..hahaha..maybe need opinion n advise eachother yg baca blog aku kali ni...occay!!

Today posts is i need to know about "Perasaan"..atcually its sounds so complicated but everybody adew this feeling rite?? yaa..aku tau kekadang benda ni bolew dipandang dr sudut yg negatif..but its general k...kiter pandang dr sudut Positif n Negatif..haha..aku hope korang x kwesah k share sesamew?? thanx btw..

Aku atcually lah~ br jew adew dtg "Perasaan" ni kat aku..entah..before this x de kowt..sbb hati aku keras cm batu...hahaha!!! x pikir dowh pasal perasaan owang lain..seyes..main balun jew aku kalu bercakap or bergurau...yew la...aku ingat semua org macam aku..i mean jenis ckp lepas...but..x semua..huhu...sorry u guys...i try next time to control my limited k..hee ;p

"Perasaan" ni byk kan..adew bermacam2 cara kiter handle "Perasaan" ni..setau aku la..perasaan mawah , geram , cemburu , rindu , cinta , kasih , sayang , sunyi , gumbira , sedih , n maybe adew byk lg kowt kateria2 diew..mmm, well semua owg adewkan perasaan2 ni semua..cuma kena adew pada situasi yg sesuai...kekadang tu...terbalik...korang pwenah rasa x?? haha..pelik2...well...apew atcually yg dimaksudkan dgn Perasaan ni?? blurr!!

Wat i knew is Perasaan ni adalah satu benda yg begitu komplex nak dihuraikan..yew lah..kiter bercakap mengenai Perasaan skank ni kan..so Perasaan kan yg seperti manew aku ckp td byk cara..but kiter abaikan dluw yg tu coz i need to know more detail about this..hahaha...cm lecturer ciak aku...gagaga!! Perasaan selalu nyew dtg bilew kiter adew sumthing yg x puas hati? sumthing yg kiter suka? sumthing yg membuat kiter wase buhsan or rimas? cm ner tu? hahaha..pening kan..adoi..

Kekadang aku tertanya2 kat diri aku sendiri...napew owg slalu ckp "wat for kiter kena jage ati owg sedangkan owg x jage ati kiter"? mmm,pedas gak tu..pada aku..x jage ati aku pown x pew..sbb aku kurang n jarang jage ati owg..atcually aku mmg cm ni..simple..biler kiter pikir blk...wase cm x puas bilew kiter jage pertuturan dan kelakuan kiter yg bolew memudaratkan next party tu..paham x maksud aku? tu pada aku la...tp now already change kat diri aku...aku kekadang menyesal x jage ati kawan2 aku even my love also...yew la..bilew pikir blk..im so selfish...arghh...menyesal x sudah beb! Hurm!!

Banyak benda berlaku dlm diri aku this lately...seyes...but my mulowt still samew..hahaha...tu aku kena gak control..but slow2 k...thanx..yg byk wat aku berubah sejak2 ni..hahaha...secret dude..owg tu aku sayang gilew babi...sbb x de swaper yg bolew ubah aku sblum ni...adoii...korang tau..aku dah umo 25 tahun baru now aku dtg benda ni n perubahan berlaku kat aku dlm sekelip matew...aku tabik la kat diew...tp aku x tau until bilew dpt bertahan benda ni..i mean Perasaan yg aku alami skank ni..sbb adew macam2.." Perasaan Suka , Gumbira , Cemburu , Sedih , Rindu n Sayang"... perasaan mawah tu aku dah kurangkan..kekadang tu x de langsung...ayooo..aku bangga gan diri aku..n bangga gilew kat diew sbb wat aku cm ni..diew so baek...thanx kat diew..hee ;p

Kekadang tu bilew kiter adew semua perasaan ni..tiba2 timbul perasaan x puas hati..busuk hati..hasat dengki..napew yerk??? i aku tru all this felling jauh2 dr aku..sbb bilew perasaan ni adew..so susah u guys...jadi x menentu...ayoo..btol x?? example...bilew ade jew perasaan suka suki n gumbira bercampur kasih dan sayang..tiba2..dtg plak si perasaan dengki n busuk hati...x ke susah tu?? nak handle perasaan ni ayoooooooooooo..bolew terjun bangunan la aku ckp korang..btol..kalu kiter duk melayan perasaan ni..tp bilew kiter x layan perasaan ni...lain plak jadi nyew..arghhhhhhhh..cm ner tu??? so sux!!

Haih...entah la...pening..tu yg aku ckp td tu..so n so complicated...Hurm...but..apew2 pown...korang, aku nak korang share apew perasaan tu kat aku k...let it go dlm penulisan..maybe cara tu kiter puas hati kowt..nak tunjuk amali kang x pasal2 la plak..hahaha!! so u guys...thanx if korang sempat baca blog aku post kali ni k..Cayunk Korang!!!

~ xOxO ~

7 comments:

wan khairy said...

perasaan itu dimiliki semua org...
perasaan jugak menonjolkan seseorg..
dr perasaan kita dpt tahu jenis org itu.. kerna perasaan tidak boleh ditipu... mcm2 jenis perasaan yg ado... ada perasaan yg baik.. tak lupa perasaan yg buruk. yg mana satu pilihan kita??? kita akan ambik dua2 jenis perasaan nie.. sbb apa? sbb kita jugak manusia.. manusia yg punya hati.. adakala perasaan syg dtg bila saat bahgia menjelma.. adakala perasaan sebaliknya dtg bila dlm keadaan duka... So kita x boleh pilih satu perasaan jer... cacat jadiknya!!! So u dh tahu, semua org punya perasaan, kebaikan dan keburukan.. selagik dia bergelar manusia yg punya hati.. dia jugak punya perasaan.. biar apa pun org buat, selagik mampu kita jagalah perasaan masing2. org lain x boleh control perasaan kita, kecuali kita sendiri.. pokok pangkal diri sendiri menentu kewujudan perasaan. perasaan tak dtg jika tak melibatkan sesuatu perkara. jika perasaan itu dtg, hanya kita sendiri akan tentukan arah mana perasaan itu pergi.. kebaikan.. atau kejahatan...

lalalalala.. selamat beramal.

Mr Elmo said...

mmmm...from ur text i already knew u hava a lot experiance bout this...
yaa..btol ckp ko..cacat jadi nyew kalu adew satu jew perasaan..hidup kat dunia ni mesti adew sifat berlawanan..suka duka..jahat baek..cantik buwok..Hurm..apew2 jew pown..yes..org lain x boleh control perasaan kita,kecuali kita sendiri...
btol3...thanx btw!

babyleo said...

btoll...btoll..btoll...
nnt lah aku citer psl perasaan nie.. skunk nie xda idea.. leave a comment just nk ko tau aku dah baca story neh...
hik3...

Mr Elmo said...

baeklah!
hee ;p

Amy Carmeen said...

perasaan sesuatu yg subjective..kekadang sukar diterjemah dengan kata-kata dan dihuraikan dengan tingkahlaku...hanya mereka yg mempunyai perasaan dan betul2 alert sajer dpt memahani setiap isi perasaan samaada diri sendir mahupun org lain...

Ms Elise Paloma De' Amor said...

perasaan....
hmmm baguih la hang dah sedaq semua nie..at least now u know perasaan yg macam2 nie amat bernilai..ade yg membawa kebaikan dan ade yg membawa keburukkan..but well at least now u know....jom la kita sama2 menjaga perasaan ini....

Ms Elise Paloma De' Amor said...

perasaan....
hmmm baguih la hang dah sedaq semua nie..at least now u know perasaan yg macam2 nie amat bernilai..ade yg membawa kebaikan dan ade yg membawa keburukkan..but well at least now u know....jom la kita sama2 menjaga perasaan ini....